Tjockis!

Jag har verkligen blivit en tjockis nu på slutet.
Jag har egentligen inte gått upp så mycket i vikt, men det som tidigare satt fast i form av muskler har nu omvandlats till dallrig gelé.
Jag tränar absolut ingenting.
Jag äter absolut hur mycket som helst.
Godis, kakor, chips, choklad i massor, tårta, läsk, ja, allt som är sött och gott bara frossar jag i mig.
Jag är verkligen socker beroende.

Jag vet ju att jag verkligen måste börja träna och äta mindre sötsaker.
Det är bara den där förbenade motivationen och sparken i baken som saknas.
Jag skyller på allt möjligt, att jag är sjuk, att jag har ont, att alla mina träningskläder är i Åsele, att jag måste äta massa socker så jag håller mig vaken på jobbet, bullshit, det är vad det är.

Men nu har jag bestämt så här.
Att så länge jag bor kvar här i Vännäs, så får jag äta hur mycket jag vill, frossa och svulla och bara ligga i soffan.
Men den dagen min adress inte längre heter Åkervägen, då ska jag ansluta mig till nyttighetskomittén.
Då ska jag äta oftare och mindre, skära ner på allt vad socker heter och försöka ta mig iväg på någon slags träning 1-2 ggr i veckan.

Jag behöver nämligen nån som bokstavligen kommer hem till mig, drar mig upp ur soffan och kickar ut mig.
Här i Vännäs finns det ingen sådan, förhoppningsvis gör det, det i Åsele, vet på förhand av 2 st. iaf.



1 kommentarer:

Paula sa...
27 oktober 2011 kl. 15:58

Jag har börjat använda iforms kostdagbok, och den är väldigt bra! Det blir som en motivation då man ser vad allt man äter innehåller.. Så jag SJÄLVMANT ;) väljer ett nyttigare alternativ..
Prova! Kram kusinvitamin!

Leave a Comment

Back to Home Back to Top Fluctuat Nec Mergitur. Theme ligneous by pure-essence.net. Hämtad från Blogghjälp | Bonussidan.