Svamp!

Verkligen hela dagen har ägnats åt svamp, trattkantareller mer precis.
Vi har knatat på i ca 5 timmar i skogen idag, letat och letat, plockat och plockat, naturligtvis har vi fikat ute i skogen också, det är ett måste, det hör till. :)

När jag kom hem igen började jag rensa svampen och skära den i mindre delar och nu ligger svampen på tork.
Rensandet tog verkligen hela kvällen, jag har inte gjort annat.
Missade till och med mitt kära program, "Bonde Söker Fru"!

Just nu är jag dödligt less på svamp, men eventuellt ska vi ut och plocka imorgon också.
Det blir ju bra sen, när allt är klart och det ligger i burkar, mums vad god mat vi kan göra då! :)

Detta blev resultatet idag!


Äntligen klart, efter åtskilliga timmar av borstande och putsande!


Cash hann bli riktigt less han också, jag ägnade mig ju bara åt svampen! :(


Efter denna dag är jag nu ordentligt trött, så det finns bara en sak kvar att göra, sängen!





1 kommentarer:

Sofie sa...
29 september 2011 kl. 15:23

Ja men det är ju en hyresrätt och jag vågar inte sätta dit för att bli tvungen att ta bort om man flyttar och att tapeten följer med när man drar bort dom.. Jo jag vet, har beställt alla min texter därifrån :)

Leave a Comment

Back to Home Back to Top Fluctuat Nec Mergitur. Theme ligneous by pure-essence.net. Hämtad från Blogghjälp | Bonussidan.