Dan, före dan.......!

I måndags var jag och klippte mig, fy, besviken blev jag, när jag kom hem som jag ut som tant Agda 85 år och inte alls som den snygga, coola rock-brud jag hade tänkt mig. :(
For på Ica och köpte mig nå färg, så nu är frisyren dräglig iaf., tanten gick att trolla bort med rätt färg. :)
Nu är jag nästan svarthårig and I Love it! :)

Alla julklappar är nu till sist inhandlade också, trots ert ofantligt dåliga engagemang i att ge mig tips.
Ikväll ska dem slås in och läggas under granen, det ser så himla mysigt ut när dem ligger där. :)

Tror jag håller på bli ordentligt sjuk också, inte bara ont i halsen och förkyld som vanligt, utan nåt mycket värre!
Jag har nu somnat kring 10-tiden på kvällen, 3 dagar i sträck och klivit upp före kl 9 på morgonen.
Ni som känner mig vet att detta praktiskt taget är en omöjlighet.
Dessutom har jag lagat/bakat ordentlig frukost varje morgon.
När sambon väl behagar vakna så doftar det nybakat när han kommer nerför trappen.
Jag som endast bakar 1 gång per år i vanliga fall har nu bakat 5 ggr inom loppet av 2 veckor!!!! :O
Något står uppenbarligen inte rätt till här.

Idag är det även dagen med stort D för några vänner till mig.
Dem väntar barn och ungen är beräknad att komma ut just idag!!!! :D
Tyvärr verkar det inte hända särskilt mycket på den fronten just nu, bebisar gör ju lite som dem vill.
På det har vi en tråkig nyhet.
Ni som läst i VK idag kanske har läst om en älgolycka mellan Fredrika och Bjurholm, närmare bestämd vid Lögdeälven.
Den inträffade vid halv 10 tiden igår kväll och mannen som körde bilen avled.
Mina tankar går idag till hans familj.
Vilka kontraster det finns.
En föds och en dör.

Men var rädd om era nära och kära och se till att rå om dem lite extra nu under julhelgen.
Och var extra rädd om er ni som kommer befinna er ute på vägarna nu i jul.
Stressa inte, bättre att komma fram sent, än att inte komma fram alls.

0 kommentarer:

Leave a Comment

Back to Home Back to Top Fluctuat Nec Mergitur. Theme ligneous by pure-essence.net. Hämtad från Blogghjälp | Bonussidan.