Tid!

Vart tar tiden vägen!?
-"Men, du som är mammaledig har väl all tid i världen!"

Bullshit!
Det förvånar mig varje dag, hur ett sånt litet knytte kan sluka så oändligt mycket med tid!
Jag hinner ingenting på dagarna.

Agenten besiktades ju i Fredags och den gick igenom, så nu är det bara att tuta och köra i 1 år till.
Det var säkert Alva-Liis förtjänst som charmade personalen där! ;)

I lördags var det 30-års fest.
Jag och Alva-Lii var där.
Det gick bara fint, hon sov sig igenom alltihopa.
Jag däremot fick en insikt som heter duga!
Jag upptäckte att jag nog kommit in i vuxenvärlden.
Jag som alltid varit en partydrottning, aldrig bangat en fest, alltid redo!
Helt plötsligt befann jag mig där med en bunt onyktra individer och kände mig obekväm.
Visst var det trevligt att surra en stund, men hela tiden längtade jag bara hem, så jag kunde få krypa ner i sängen och mysa med Alva-Lii istället.
Livet har helt klart fått andra prioriteringar.

Min fina kusin Minna var på besök i helgen och myste lite med Alvis.
Hon trivdes så bra i Minnas famn.

Söndagen var det ju den obligatoriska skyltsöndagen som hägrade.
Även om man redan på förhand vet att det inte är någonting att se, så måste man ändå dit, det hör som till på något vis.
Tänkte att Alva-Lii kunde ju få träffa tomten, men.... Nja, hon prioriterade att sova istället.

BVC besök idag!
Alvis väger nu 3830g och är 48 cm lång.
En riktigt stor tjej börjar hon bli.
Det är så roligt nu när man börjat få kontakt med henne också, lite respons.
Nu för tiden när man pratar med henne, så tittar hon rakt på en och skrattar till svar, himla mysigt det där.

Ikväll har jag beställt julkort, jättefina sådana, den som är snäll kanske har turen att få ett! :P
Färgat håret och klippt mig blev också av ikväll.
Det var längesedan, så nu känns det riktigt skönt.
Skönt att mamma har drop-in lite när som helst! :)

Nu ska jag skynda mig att krypa i säng, passa på att sova medan dottern gör det.
Natti, natt!





0 kommentarer:

Leave a Comment

Back to Home Back to Top Fluctuat Nec Mergitur. Theme ligneous by pure-essence.net. Hämtad från Blogghjälp | Bonussidan.