Förtvivlan/Hopp!

Försäkringskassan är verkligen en instans som kan få mig att tända på alla cylindrar!
Den 3:e September, födde jag en dotter, sen fick vi ligga på sjukhus i 5 veckor, vilket innebär att jag ska ha tillfällig föräldrapenning från då, tills det att vi skrevs ut, vilket var den 9:e Oktober. Fortfarande inte sett nå pengar.
Anmälde föräldrapenning den 9:e Oktober. Inte sett röken av dem heller.
Men barnbidraget får jag iaf.
Toppen 1050kr i månaden kan man ju leva på..................
Eller.............?

Idag har jag lyckats skicka iväg alla julkort.
Det hör inte till vanligheterna att jag ordnar sådant och dessutom i tid, men nån gång ska väl det hända också.

Har fått tips om en ledig lägenhet nu.
Ska ringa hyresvärden imorgon och höra om jag får komma och titta på den.
Jag önskar så jätte, jättegärna att den är fin, att den känns bra, att läget funkar och att jag har råd med hyran.
Åhhhh, ingen kan förstå hur skönt det skulle vara om den passade oss.
Tack världens bästa människa som tipsade oss om den, du är fullkomligt underbar! <3

Ett bra slut på en annars så värdelös dag! :)

Natti, natti!

0 kommentarer:

Leave a Comment

Back to Home Back to Top Fluctuat Nec Mergitur. Theme ligneous by pure-essence.net. Hämtad från Blogghjälp | Bonussidan.