Resumé!

Länge sen sist, jag hinner ju inte med att blogga när jag är ledig, ha, ha! :)
Idag har jag vårstädat i huset, dock inte putsat några fönster, det är så infernaliskt tråkigt så det väntar jag ett tag till med. :P

Igår var det vårstädning utomhus som gällde.
Fick hela baksidan krattad och klar iaf. nu är det bara framsidan, ena kortsidan och hundgården kvar, men det bör gå fort, det värsta är gjort nu.
5 stora sopsäckar proppfulla med skräp blev det.
Jag som tyckte att vi hade en väldigt liten tomt.

Nästa vecka ska vi försöka se om vi kan låna ett släp så vi kan köra bort allt skräp, alla sopsäckar, kartonger mm, mm, mm.
Ska bli så skönt när man fått bort allt och bara kan pusta ut och luta sig tillbaka en stund.
Dem som har bott här tidigare kan inte ha ägnat en sekund åt gräsmattan. :(

Annars förutom en massa städning har vi försökt att vara ute så fort vädret tillåtit.
Vi har tagit skogspromenader, grillat korv ute, fiskepremiär också, men ingen fisk blev det.

Har ju glömt att säga att jag har köpt en miniväxthus också. :)
Har sått några frön som just nu gror så fint i sitt lilla "hus" på fönsterbrädan.
När dem är stora nog ska dem få flytta ut till växthuset. :)
Det är bara örter jag tänkte ha där, Timjan, Basilika, Gräslök.
Sen har jag även Morötter och Ärtskidor, som jag tänkte plantera ute i en omgjord rabatt.
Några tomatplantor blir det nog också, eftersom jag verkar ha en förkärlek till små tomater just nu. :)

Imorgon åker jag till Vännäs och jobbar hela helgen!
Kommer kännas som rena semestern om man jämför med dem senaste dagarna här hemma. :P

På återseende.

0 kommentarer:

Leave a Comment

Back to Home Back to Top Fluctuat Nec Mergitur. Theme ligneous by pure-essence.net. Hämtad från Blogghjälp | Bonussidan.